دلایل یخ زدن کندانسور کولر گازی در زمستان
نوشته شده توسط : طهماسبی

به نظر شما دلیل یخ زدن کندانسور کولر گازی چیست ؟

دلایل یخ زدن کندانسور کولر گازی در زمستان به موارد متعددی بستگی دارد ، پس اگر شما هم به دنبال علت یخ زدن کولر گازی ، علت یخ زدن کولر گازی اسپیلت، دلیل یخ زدن لوله بزرگ کولر گازی ، علت یخ زدن رادیاتور جلو کولر گازی ، علت برفک زدن کولر گازی پنجره ای ، علت برفک زدن لوله برگشت کولر گازی ، علت یخ زدن رادیاتور جلو کولر گازی پنجره ای ، یخ زدن رادیاتور کولر گازی پنجره ای و مانند آن هستید با ما همراه شوید. 

شرکت خدماتی کاراباما با داشتن تیمی حرفه ای و متخصص ، بهترین و نوین ترین خدمات استاندارد را به شما در سریعترین زمان ممکن ارائه می دهد. از دیگر خدمات ما ، تعمیر کولر گازی ، سرویس کولر گازی ، نصب کولر گازی ، تعمیر اسپیلت می باشد.

هر کسی ممکن است در فصل زمستان با صحنه یخ زدن کندانسور یا پنل بیرونی کولر گازی رو‌به‌رو شده باشد که در این هنگام به پشت یا کناره های کندانسور لایه ضخیمی از یخ چسبیده است .

هنگامی که کولر گازی در حالت زمستانه قرار می دهید ، سیکل کولر گازی توسط قطعه ای به نام شیر برقی برعکس شده و هوای گرم به داخل و هوای سرد به بیرون منتقل می گردد و از آنجاییکه هوای بیرون سرد است و هوای منتقل شده به بیرون از طریق کولر گازی نیز سرد می باشد بنابراین امکان یخ زدن پنل بیرونی یا کندانسور زیاد می باشد.

 

چند راهکار برای یخ نزدن پنل بیرونی :

 

جهت حل این مشکل ، کارشناسان مادر برد کولر گازی را به گونه ای طراحی کرده اند که پس از گذشت مدتی از کارکرد کولر گازی فرمانی برای متصل شدن شیر برقی صادر می گردد که در این حالت  شیر برقی سیکل را برعکس و هوای گرم را به بیرون منتقل می کند تا به وسیله این هوای گرم ، یخ کمی که درکندانسور تشیکل شده آب شود و به اصطلاح عمل دیفراست انجام گردد.

 

دلایل یخ زدن کندانسور کولر گازی در زمستان

 

همانطور که گفته شد ، یخ زدن کندانسور به دلایل زیادی است که با هم بررسی می کنیم.این دلایل به شرح زیر می باشد :

  • خرابی فن کندانسور کولر گازی
  • خرابی سنسور بیرونی یا برد فرمان کولر گازی
  • خرابی شیر برقی کولر گازی
  • کمبود مبرد یا شارژ گاز کولر گازی

خرابی فن کندانسور کولر گازی :

 

زمانیکه به هر دلیل فن کندانسور عمل نکند ، در این صورت کولر گازی امکان تولید باد گرم را نخواهد داشت و کندانسور یخ می بندد.

 

 





:: برچسب‌ها: دلایل یخ زدن کندانسور کولر گازی در زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: